...............
ဗုဒၶေခတ္ (ဘီစီ ၆ ရာစုႏွင့္ ၅ ရာစုၾကား) ကာလတြင္ ျမန္မာ
ႏိုင္ငံအလယ္ပိုင
ထိသည္ ကမ္းဦးေရတိမ္ပိ
ကၽြန္းေပၚေဒသတစ္
ဧရာ၀တီျမစ္၀ကၽြန
တင္စားေခၚေ၀ၚရေသ
သေရေခတၱရာမစ္သ္၌
ပါရွိပါသည္။
သေရေခတၱရာမစ္သ္၌
“စူဠပုဏ္၊ မဟာပုဏ္ ေလွ်ာက္တင္သျဖင္
ဘုရားသည္ ဧရာ၀တီျမစ္အေနာက
ၾကြ၍ စႏၵကူးနံ႕သာေက်ာ
တရားေဟာၾကားေတာ္
မူသည္။ ဖိုဦးေတာင္၏ အေရွ႕ဘက္ယြန္းယြ
ႏွာထက္ ႏြားေခ်းေျခာက္ ေပါေလာေမ်ာသည္ကိ
မူ၏။ ထိုအခါ ေပြးငယ္တစ္ေကာင္
ေကာ္၍ ပူေဇာ္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေသာအခါ ဘုရားရွင္သည္
ငါဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပ
အခါ (သေရေခတၱရာျပည္တ
ေျခာက္အံ့၊ ထိုအခါ ဤအရပ္၌ ျပည္ႀကီးျဖစ္၍ ဤေပြးငယ္သည္
မ်က္စိသံုးခု၊ အတုမဲ့ဒြတၱေဘာင္
လတၱံ႔ ဟု ဗ်ာဒိတ္ေပးေၾကာင
အစရွိေသာ မင္းေျမာက္တန္ဆာ
ထိုက္တန္ေသာ မင္းေဆာင္ မင္းေယာင္၊ မင္းခမ္း မင္းနားႏွင့္
ရန္သူအေပါင္းကို
ေခါင္းေလာင္းႀကီ
၀လာဟကျမင္း၊ သံတမာန္ေရးရာကၽြ
ဘုန္းပညာအဂၤါရွစ
ပဥၥင္းျဖဴ၊ ပဥၥင္းညိဳ၊ အတြင္းပင္လယ္၊ အျပင္ပင္လယ္တို႔
ဒြတၱေဘာင္မင္းႀက
*ဆိုလိုရင္းမွာ ဗုဒၶေခတ္ ဘီစီ ၆ ရာစုတြင္ ဖိုဦးေတာင္
အေရွ႕ေတာင္ဘက္ယြ
တည္မည့္ေနရာသည္ ႏြားေခ်းေျခာက္ေ
ကမ္းအနီးေရတိမ္ေ
ေရျပင္က်ယ္ဆုတ္ယ
ယခုေခတ္ ဧရာ၀တီျမစ္၀ကၽြန
မထြန္းေသးဘဲ ပဲခူး႐ိုးမႏွင့္
ေလာင္းပံု ပင္လယ္၀ႀကီး (ေခၚ) အတြင္းပင္လယ္အျဖ
တည္ရွိေနေၾကာင္း
တို႔ႏွင့္ သံတမာန္ေစျခင္းဆ
ေခတၱရာျပည္ႀကီးသ
တိုင္း (ေခၚ) ေရွးအိႏၵိယတိုင္
ခဲ့ေၾကာင္း ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပ
ဆက္ေခတ္၊ တ႐ုတ္အမတ္ႀကီး ခ်န္ခ်ိယင္၏ မွတ္တမ္း၌
ဟန္႔နန္းေတာ္က ဗရမၼာဟုလည္းေခၚ၊
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေတာင္ဘက္၊ ဧရာမေခါင္းေလာင္
၀ႀကီးထိပ္ဘက္၌ ပ်ဴ ေခၚ ဗရမၼာတို႔ အိႏၵိယသို႔သြားေ
ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းၿ
ေရွးတ႐ုတ္တ္ို႔ႏ
ပ်ဴ ေခၚ ဗရမၼာတို႔ ကူးလူးဆက္သြယ္မႈ
ထင္ရွားစြာေထာက္
ေတာင္သမာန္အင္းစ
သိရွိရေသာ ေက်ာက္ေခတ္ေႏွာင
ေက်းရြာေဟာင္း၌ ေတြ႕ရွိရသည့္ ဘီစီ ၅ ရာစု အြန္နစ္ပုတီး
ေစ့မ်ားကလည္း ဘီစီ ၅ ရာစုတြင္ အိႏၵိယတိုက္ငယ္ႏ
ျမန္မာႏိုင္ငံၾက
ထင္ရွားစြာေထာက္
သမိုင္းမွန္၊ သမိုင္းအမွန္တရာ
သစ္ထြင္းစာမ်ား၊
ရုပ္၀တၱဳပစၥည္း၌
ကတည္းက အသက္ရွင္ေသာ လူက အသက္ရွိေသာ လူကို
ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္
ေပးအပ္သျဖင့္ ေသြးသားခႏၶာထဲတြ
ရွင္သန္ ထင္က်န္ေနသည့္ အမွန္တရားမ်ိဳး (သမိုင္းမွန္မ်ိ
သည္လည္း ရွိေနပါသည္။ ထိုသို႔ေသာျဖစ္စ
လကၤာမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔မ်
ေပထက္အကၡရာ၊ ေက်ာက္ထက္အကၡရာတ
ပါးစပ္မွတဆင့္ သားစဥ္ေျမးဆက္ အဆက္ဆက္တိုင္ေအာ
လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ၾ
မကိုက္ညီေသာေၾကာ
ရေသာေျမေပၚေျမေအ
မ်ားျဖင့္လည္းေက
မ်ားျဖင့္လည္းေက
သေဘာတရားအလုပ္လု
ၾကည့္ပါမူ ေရွးဦးျမန္မာႀက
မ်ားကို စိတ္၀င္စားဖြယ္ရ
ပုဂံရာဇ၀င္၌ ပ်ဴေစာထီးေခတ္ပု
၀က္ႀကီး၊ ငွက္ႀကီး၊ ႐ႈးပ်ံႀကီးတို႔က
ပ်ဴေစာထီးက တိုက္ခိုက္ႏွိမ္
ထိုသို႔ေသာ ဒ႑ာရီလာညႊန္းဆို
အလက္မ်ားကို ေခတ္ၿပိဳင္ျပည္တ
တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆ
ဆိုသည္မွာငွက္ကဲ
အိႏၵိယမွ ေစာဠဳကုလားေရတပ္
ညႊန္းဆိုထားျခင္
ရန္စစ္ေရာက္ေၾကာ
အျမတ္တႏုိးကိုးစ
ရန္စစ္ေရာက္ေၾကာ
တမ္းမ်ားက တိတိက်က်ေဖာ္ျပလ
ဗူး႐ိုင္းတို႔၏ရ
ျဖစ္သည့္ ဗူးနမ္ (ေခၚ) ဖူနမ္အင္ပါယာတည္
လူမ်ိဳးတို႔၏ ရန္စစ္ေရာက္ေၾကာ
ေအဒီ ၂ ရာစု၌ အလြန္အင္အားႀကီး
ယာစစ္တပ္ႀကီးသည္
စစ္ျပဳေသာမွတ္တမ
ရန္ျပဳသျဖင့္ ျပည္သူအမ်ား ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိ
ေအာင္အက်ပ္အတည္း
တိုက္ခိုက္ႏွိမ္
ပုဂံႏွင့္ ေျခာက္ၿမိဳ႕သြား
တည္ထားလွ်က္ရိွသ
ဘုရားဟု ေခၚဆိုၾကသည္မဟုတ
ပ်ဴေစာထီးႏွင့္ ဗူးနမ္စစ္သူႀကီး
ျဖစ္ၿပီး ဗူးနမ္စစ္သူႀကီး
ဗူးလူးဘုရားဟု ေအာင္ေစတီတည္ထား
ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေသြးသားထဲ၌ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ဘိ
အဆက္လက္ဆင့္ကမ္း
မ်ားကို မွန္ကန္စြာအဓိပၸ
အေထာက္အထားမ်ားႏ
မ်ားကို ေလ့လာရန္လည္းလို
ျပည္တြင္းျပည္ပေ
လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ေ
မသင့္ေခ်။
ဥပမာဆိုရပါမူ တြံေတးေတာႀကီးတန
တခ်ိဳ႕စိုက္ပ်ဳိ
ရွိသည္။ ထိုအပင္ကိုစိုက္
ကိုယ္ထည္သို႔ ေရႊအစစ္သြင္း၍ စိုက္ပ်ိဳးရသည္ဟ
ထိုအပင္ကို “ဒြတၱဘတ္ပင္(ဒြတ
သီးေသာအသီးကို “ဒြတၱဘတ္သီး (ဒြတၱေဘာင္သီး)”
ယေန႔တိုင္ ေခၚဆိုၾကပါသည္။ သေရေခတၱရာ ပ်ဴဗရမၼာ
မင္းႀကီး ဒြတၱေဘာင္စားသံု
ယေန႔တိုင္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြား
ရွိၾကသည္မဟုတ္ပါ
ေရွးႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ေက်ာ္ကတည္းက
မ်ား၏ ဘူမိနတ္သန္ေနရာမ
ေခတ္ၿပိဳင္မွတ္တ
တူးေဖာ္သုေတသနျပ
အေတြးဖြင့္ထားရန
သည့္အေထာက္အထားမ
ရွိရင္းစြဲ ခိုင္မာသည့္မစ္သ
ဆက္လက္ေဖာ္ထုတ္ရ
သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ
မိတ္ေဆြအမ်ားသို
Thant Lwin Oo
16.9.2015
No comments:
Post a Comment