Tuesday, July 28, 2015


မေန႔က Nay Lin Aung ရဲ႕ ပို႔စ္တစ္ခုမွာ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးတဲ႔သုေတသန ဆရာ ဆိုသူတစ္ဦးရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ကို အေျခခံက်က်
ေ၀ဖန္သံုးသပ္ျပတာျဖစ္ပါတယ္။

အဆိုပါဆရာဟာ ျမေစတီေက်ာက္စာ (ေခၚ) ဂူေျပာက္ႀကီးေက်ာက္စာပါ စတုတၳမ်က္ႏွာကို ျမန္မာနဲ႔မတူေသာ ပ်ဴစာလုိ႔ ရည္ရြယ္သံုးသပ္
ၿပီးေနာက္ သူ႕အျမင္ကို တင္ျပသြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနလင္းေအာင္ကိုအားနာလို႔ အဆိုပါဆရာအမည္
ကို ထည့္မေရးေတာ့ပါဘူး။

သို႕ေသာ္ ဘာသာေဗဒပါရဂူတစ္ဦးသေဘာနဲ႔သာ ေျပာဆိုသြားခဲ့သူက သူ႕စာထဲမွာပဲ ပ်ဴဘက္ အျခမ္းမွာေတာ့ ဒီလိုေရးထားတယ္။အဲ့ဒီအတိုင္း ျမန္မာဘက္မွာ ဒီလိုေရးထားလို႔ ျမန္မာစာနဲ႔ (သူ႕အေခၚ)ပ်ဴစာ မတူပါလို႔ ဆိုပါတယ္။ တစ္ဖန္ အကၡရာပညာရွင္ ဆရာႀကီးဦးသာျမတ္၊ ဘာသာေဗဒ ပါရဂူ စီအိုဗလက္ဒင္တို႔ သက္ရွိထင္ရွားရွိ ေနစဥ္ ကာလဆိုရင္ေတာင္ သူ႕အယူအဆဟာ မတူေၾကာင္း နဲ႔ဆရာႀကီးဦးသာျမတ္တို႔ အမွားေတြေရးခဲ့သေယာင္ ဆိုပါတယ္။

သုေတသနအမည္ခံရင္ ဒီလိုေလဖမ္းဒန္းစီးၿပီး မ်က္မျမင္ဆင္စမ္းေျပာလို႔မရပါဘူး။ ကိုယ္ပိုင္သုေတသန၊ ကိုယ္ပိုင္အျမင္၊ ကိုယ္ပိုင္
အတည္ျပဳခ်က္နဲ႔ ပညာရွင္မ်ားေရွ႕ စစ္ေဆးခ့အတည္ျပဳႏိုင္ရပါမယ္
ဒါဟာ သုေတသန စံ/နည္း/လုပ္ထံုး ျဖစ္ပါတယ္။

ဂူေျပာက္ႀကီးေက်ာက္စာ စတုတၳမ်က္ႏွာမွာ ပါဠိသက္နဲ႔ သကၠဋသက္
အနည္းငယ္ကို ဖယ္ၿပီးေနာက္ ေတြ႕ရတယ္လို႔ ဆရာႀကီးဦးသာျမတ္၊
ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ဇင္(ဘုန္းတင့္ေက်ာ္)တို႔ ကိုယ္ပိုင္သုေတသနျပဳ
ထုတ္ႏုတ္တင္ျပထားတဲ့

*ႏွိ (ႏွစ္) ၊ င (ငါး) ၊ ေျခာ (ေျခာက္) ၊ ကၷိ (ခုႏွစ္) ၊ ရွံ (ရွစ္) ၊ သိၷ (သစ္ႏွစ္) ၊ တိမ္း (တိမ္းပါးကြယ္လြန္သည္) ၊ ရုပ္ေၾကး (ရုပ္ၾကြင္း) ၊ သား ၊ မယား ၊ ဗိႅ (ေျမး) ၊ တိုင္း ၊ ျပိ (ျပည္) ၊ ေရာ (ေရြာ=ရြာ) ၊ ျမ ၊ ပ့့ံ ၊ ေပး ၊ မဒိ ံ(မုဒိမ္း) ၊ညွိဆဲ (ညွင္းဆဲ) ၊ မိဘိသည္ (မည္ဘိသည္)၊ ဘိသိဥမိ (ဘိသိက္အမည္) ၊ ယံဗံးမယးဥသး (ယင္းျမတ္မယား၏သား) ၊ ဗံးမယးဥသးရာဇဂုမဥဠံ
(ျမတ္မယား၏သား ရာဇကုမာအထံ) ၊ ေဎၚဗံးမယး (ထိုျမတ္မယား) ၊ ေေဎၚတဏးေတာဥ ေက်းေျမား (ထိုထိပ္တင္ေတာ္၏ေက်းဇူး) ၊ ေဎၚဗံးဗူဓဥဆးေဗာ္ (ထိုျမတ္ဗုဒၶ၏အဆင္းပံု) ၊ ေဂါဥေလွာ္ဗိးသံေရား (ထိုဂူအား လွဴၿပီးသေရာခါ) ၊ ယံေဂၚဗူဓဥ႒ံ (ယင္းဂူဗုဒၶအထံ) ၊ ဂိသးေဠဂီၿပိေဠ (ငါ့သားေလး ငါ႔ေျမးေလး) ၊ ယံတိၿပိရိမဓနဗူဥမိဘိသိ (ယင္းတိုင္း ျပည္ အရိမဒၵနပူရဟု မည္ဘိသည္) ၊ ယံဗံးဗူဓအရိေမေဒဒံဗး (ယင္းျမတ္ဗုဒၶ
အရိေမေတယ်ထံပါး) ၊ ပံးေစေဆား (ေပးေစေသာ) ၊ ေျခာရ (ေျခာက္ရာ) ၊ယံ (ယင္း) ၊ ႏု (နည္း) ၊ ပံးေစနတိ ံပံ(းဠ)ပ (ေပးေစနည္းတိုင္း ေပးလွည့္ပါ) ၊ မတားငူးဗူး (မတားငဲ့မူ)၊ မပံးေစေဆား (မေပးေစေသာ၀္) ၊ ဟိဥမၱဳတဠဳ (ဟိဥမတုလု-ေသအမ့္ မေတာ့လု) ၊ ယံၾတးတိ မတုကံုးဒူ (ယင္းတရားအတိုင္း မတုကန္တံု႔) ၊ ေရာ (သေရာ္၊ ေရွးသေရာ)*

စတဲ့ သံ၀ဲျမန္မာေ၀ါဟာရေတြကို အဆိုပါပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ျမန္မာေ၀ါဟာရ
မဟုတ္ဟု ဆိုလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္သုေတသနအျမင္နဲ႔ တစ္လံုးခ်င္း၊ စကားစု
တစ္စုခ်င္း ဘာသာျပန္ ဆြဲထုတ္ျပဖို႔ လိုပါလိမ္႕မယ္။

ဒီစကားစုေတြဟာျမန္မာေ၀ါဟာရ၊ ျမန္မာစကားစစ္စစ္ျဖစ္ေၾကာင္
သုေတသနျပဳ သံုးသပ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာပ႑ိတ္ အကၡရာပညာရွင္ ဆရာႀကီး ဦးသာျမတ္က ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာအကၡရာသည္ ပ်ဴကေနဆင္းသက္လာျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳခဲ့သလို၊ ဦးစြာပထမေလ့လာခဲ့တဲ့ ဘာသာေဗဒပါရဂူ
စီအို ဗလက္ဒင္ကိုယ္တိုင္ကလဲ ေရွးေဟာင္းသုေတသနရံုး(ယခင္ေက်ာက္စာ
ရံုး) ကို ၁၄.၇.၁၉၁၁ မွာေပးထားတဲ့ ဖိုင္နံပါတ္(၃၀၊ ေဂ်-ေအ) အစီရင္ခံစာမွာ
*ပ်ဴဘာသာစကားကို မြန္ခမာဘာသာစကားအုပ္စုမွာ လံုး၀မထည့္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း၊ ျမေစတီေက်ာက္စာ စတုတၳမ်က္ႏွာမွာ ျမန္မာေ၀ါဟာရ ေျမာက္
မ်ားစြာေတြ႕ရေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာဘာသာစကားနဲ႔ ပ်ဴဘာသာစကား
ဟာ အလွမ္းေ၀းေသာညီအစ္ကိုေတာ္စပ္ေၾကာင္း* ေဖာ္ျပထားတဲ့အတြက္အဲ့ဒီဖိုင္နံပါတ္အတိုင္း အဲ့ဒီစာထဲမွာ အဲ့ဒီအတိုင္းေရးထား မထား သုေတ
သနသမားေကာင္းပီပီ ေလ့လာရန္လိုပါတယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ျဖင့္ ဦးသာျမတ္အပါအ၀င္ အကၡရာပညာရွင္မ်ား၊ ဘာသာေဗဒပါရဂူမ်ား မွားယြင္းေကာက္ခ်က္ ခ်ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကိုယ္ပိုင္သုေတသနနဲ႔ တင္ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ပညာရွင္ေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ ေမးခြန္းကို ေက်ာ္ျဖတ္ျပႏိုင္ရပါမယ္။

ယင္းေနာက္ အဆိုပါဆရာက ရိုးသားစြာ၀န္ခံ ထားတာရွိပါတယ္။ သူဟာတရုတ္မွတ္တမ္းမ်ားကို ေလ့လာမႈအားနည္းေၾကာင္း ရိုးသားစြာ၀န္ခံထား
ပါတယ္။ အဆိုပါစကားအရ သူသည္ ပ်ဴႏွင့္ျမန္မာ မတူဆိုတဲ့ ဂ်ီအိပ္ခ်္လုစ္ေရးခဲ့တဲ့ လုပ္ႀကံသမိုင္းကို နားေယာင္ၿပီး မတူ မတူ မတူ ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔
ေလ့လာေနတဲ့သေဘာသက္ေရာက္ပါတယ္။

သေရေခတၱရာ၊ ဗိႆႏိုး၊ ဟန္လင္း စတဲ့ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးမ်ားရဲ႕အတိတ္ျဖစ္ရပ္
သမိုင္းကို မည္သည့္ရာဇ၀င္မ်ားက ညႊန္းဆိုပါသလဲဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို ေျဖဆို
ဖို႔ လိုလာပါတယ္။ ဒီၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးေတြရဲ႕သမိုင္းကို မည္သည့္ ရွမ္းရာဇ၀င္၊
မြန္ရာဇ၀င္ကမွ ျပဆိုျခင္းမရွိ၊ ယင္းၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးမ်ားသမိုင္းကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္
မ်ားကသာ ျပဆိုႏိုင္ျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ့ရာဇ၀င္အေစာင္ေစာင္မွ
သေရေခတၱရာ၊ ဟန္လင္း၊ ဗိႆႏိုး ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးကို ျမန္မာ
ႏွင့္မတူေသာ ပ်ဴလူမ်ိဳးလို႔ ညႊန္းဆိုျပသျခင္းမရွိတာကို အဆိုပါဆရာအေနနဲ႔
သတိျပဳသင့္ပါတယ္။

*သေရေခတၱရာပ်က္ဆဲအခါ၌ လွ်င္ျမန္သန္မာေသာ ပ်ဴအခ်င္းခ်င္းကို ျမန္မာဟုေခၚသည္*

*ပ်ဴစစ္လွ်င္ျမန္မာ*

*ျမန္မာဟူသည္ ပ်ဴ႕သား ပ်ဴ႕ေျမး* ဆိုတဲ့ ေရွးရာဇ၀င္ ဆိုစကားမ်ား၊ ပုဂံရာဇ၀င္ေပမူပါ မွတ္တမ္းတင္ခ်က္ မ်ားကို ေလ့လာရန္လိုပါတယ္။

ထိုမွ်မကေသး ကုန္းေဘာင္ရာဇ၀င္ေပမူမ်ားမွာပါ သေရေခတၱရာပ်ဴဗရမၼာမင္းႀကီးဒြတၱေဘာင္ကို ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ျမန္မာမ်ားက ေဘးေလာင္း
ေတာ္လို႔ အဘိုးေခၚ အေဘးေခၚၿပီး မွတ္တမ္းတင္ ထားခ်က္ေတြ၊ ဆင္ျဖဴရွင္မင္းလက္ထက္မွာ တရုတ္စစ္ေရာက္ေတာ့

“ငါသည္ ေဘးေလာင္းေတာ္ ပ်ဴမင္းထီးကဲ့သို႔ အေရးယူတြန္းလွန္မည္။ တရုတ္တို႔သည္ ေတာမွ သစ္ရြက္မ်ားကဲ့သို႔ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ခ်ီလာ သည္ဆိုသည္ကို ငါသည္ ညီေတာ္ေလးပါးႏွင့္အတူ ျမစ္ငယ္ကိုျဖတ္ကာ ေရႊၾကက္ယက္မွသည္ ေရႊေတာင္ဦးအထိ ငါကိုယ္ေတာ္စစ္ထိုးမည္“ လို႔ ဆင္ျဖဴရွင္မင္းႀကီးမိန္႔ၾကားခ်က္ေတြ။

ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္တည္ေထာင္သူအေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်ကိုယ္တိုင္ မိမိသည္ ဗ်ဴ (ပ်ဴ)လူမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ခ်က္ေတြ၊

ေစတိယကထာရာဇ၀င္ခ်ဳပ္ပါ “ျဗဟၼာလူမ်ိဳး၊ ဗ်ဴလူမ်ိဳး၊ ျမန္မာလူမ်ိဳး” လို႔အမည္သံုးမ်ိဳးတြင္ေၾကာင္း မွတ္တမ္း တင္ခ်က္ေတြ၊ ရခိုင္ရာဇ၀င္မ်ားပါ ျပည္မျမန္မာ မင္း မ်ားကို ပ်ဴလူမ်ိဳးလို႔ ေခၚဆိုမွတ္တမ္းတင္ခ်က္ေတြကို ေပမူမ်ားအထိ လိုက္လံမေလ့လာႏိုင္ရင္လည္း ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္း သုေတသန ပညာရွင္ႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ တမၸ၀တီဦး၀င္းေမာင္၊ ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားရဲ႕သုေတ
သနျပဳ ေလ့လာတင္ျပခ်က္မ်ားကို မ်က္ကြယ္မျပဳ သင့္ေၾကာင္း ရိုးသားစြာေထာက္ျပလိုက္ရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment