ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထားတို႔က ေျပာေသာ ျမန္မာ့သမိုင္း (၁)
====================================
စာတမ္းဖတ္ပြဲတစ္ခ်ိဳ႕မွာေရာ၊ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္း ေတြ႕ဆံုခ်ိန္မွာေရာ
ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးဦးေအးျမင့္ၾကဴ ေျပာေနက်စကားေလး
ေတြကို ျပန္သတိရမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀န္ႀကီးေျပာတဲ့စကားေလးနဲ႔ပဲ
ဒီေဆာင္းပါးကို ကၽြန္ေတာ္အစပ်ိဳးလိုက္တယ္။
====================================
စာတမ္းဖတ္ပြဲတစ္ခ်ိဳ႕မွာေရာ၊ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္း ေတြ႕ဆံုခ်ိန္မွာေရာ
ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးဦးေအးျမင့္ၾကဴ ေျပာေနက်စကားေလး
ေတြကို ျပန္သတိရမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀န္ႀကီးေျပာတဲ့စကားေလးနဲ႔ပဲ
ဒီေဆာင္းပါးကို ကၽြန္ေတာ္အစပ်ိဳးလိုက္တယ္။
“ဆရာတို႕ရယ္ ကၽြန္ေတာ္က သမိုင္းအေၾကာင္းသိပ္မသိပါဘူး။ ဒီဌာနကို
ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိတာေတြအမ်ားႀကီးမို႔ အေတာ္ေလးကို
ေလ့လာရပါတယ္။ ဒီလိုေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ ျမန္မာ့သမိုင္းတင္ေခတ္လို႔
သတ္မွတ္ထားၾကတဲ့ ေအဒီ ၁၁ ရာစု(အေနာ္ရထာေခတ္) ကေနစၿပီးေတာ့
အေၾကာင္းအရာအခ်က္အလက္ေတြ၊ မွတ္တမ္းတင္ထားတာေတြ ေတြ႕ရ
ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအဒီ ၁၁ ရာစုမတိုင္ခင္ အေၾကာင္းအရာေတြက
မွတ္တမ္းတင္ခ်က္အားအလြန္နည္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာ့သမိုင္းဟာ
ေအဒီ ၁၁ ရာစုမတိုင္ခင္မွာ အေမွာင္ေခတ္ႀကီးေရာက္သလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔
ခံစားမိတယ္။ ဒီမတိုင္ခင္ အေၾကာင္းအရာေတြကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ၿပီးေတာ့
ျမန္မာ့သမိုင္းကို ျပည့္ျပည့္စံုစံုျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ေပးၾကဖို႔ ဆရာတို႔ကိုပဲ
အားကိုးရမွာပါ”
ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိတာေတြအမ်ားႀကီးမို႔ အေတာ္ေလးကို
ေလ့လာရပါတယ္။ ဒီလိုေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ ျမန္မာ့သမိုင္းတင္ေခတ္လို႔
သတ္မွတ္ထားၾကတဲ့ ေအဒီ ၁၁ ရာစု(အေနာ္ရထာေခတ္) ကေနစၿပီးေတာ့
အေၾကာင္းအရာအခ်က္အလက္ေတြ၊ မွတ္တမ္းတင္ထားတာေတြ ေတြ႕ရ
ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအဒီ ၁၁ ရာစုမတိုင္ခင္ အေၾကာင္းအရာေတြက
မွတ္တမ္းတင္ခ်က္အားအလြန္နည္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာ့သမိုင္းဟာ
ေအဒီ ၁၁ ရာစုမတိုင္ခင္မွာ အေမွာင္ေခတ္ႀကီးေရာက္သလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔
ခံစားမိတယ္။ ဒီမတိုင္ခင္ အေၾကာင္းအရာေတြကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ၿပီးေတာ့
ျမန္မာ့သမိုင္းကို ျပည့္ျပည့္စံုစံုျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ေပးၾကဖို႔ ဆရာတို႔ကိုပဲ
အားကိုးရမွာပါ”
အဲ့ဒီလို မသိတာကို မသိဘူးလို႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ႐ိုး႐ိုးသားသားနဲ႔
၀န္ခံရဲတဲ့ ၀န္ႀကီးဦးေအးျမင့္ၾကဴကို ေလးစားမိပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ
သူ႕အေျပာ၊ သူ႕အေတြး၊ သူ႔ေမးခြန္းေတြကို ေလ့လာဆန္းစစ္ၾကည့္မိတယ္။
၀န္ႀကီးေျပာသလိုပဲ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီလိုထင္ျမင္သံုးသပ္ေနၾကတာ
ကိုလဲ ေတြ႕ေနရတယ္။
၀န္ခံရဲတဲ့ ၀န္ႀကီးဦးေအးျမင့္ၾကဴကို ေလးစားမိပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ
သူ႕အေျပာ၊ သူ႕အေတြး၊ သူ႔ေမးခြန္းေတြကို ေလ့လာဆန္းစစ္ၾကည့္မိတယ္။
၀န္ႀကီးေျပာသလိုပဲ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီလိုထင္ျမင္သံုးသပ္ေနၾကတာ
ကိုလဲ ေတြ႕ေနရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာ့သမိုင္းဟာ ေ၀၀ါးခဲ့ပါသလား? ဆိုရင္ ..........
မေ၀၀ါးခဲ့ပါဘူး။ ကမာၻဦး လူသားေနထိုင္မႈ အေထာက္အထားေတြ၊
ေက်ာက္ေခတ္ဦး၊ ေက်ာက္ေခတ္လယ္၊ ေက်ာက္ေခ်ာေခတ္၊
ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္၊ ၿမိဳ႕ျပေခတ္ ဆိုတဲ့ ေခတ္အဆက္ဆက္
လူသားေနထိုင္မႈသမိုင္းအေထာက္အထားေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ
ရွိေနပါတယ္။ တူးေဖာ္သုေတသနျပဳၿပီးခဲ့တာေတြ ရွိသလို
တူးေဖာ္ေနဆဲေနရာေတြ၊ တူးေဖာ္ရမယ့္ေနရာေတြလဲ ေျမာက္မ်ားစြာ
က်န္ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။
မေ၀၀ါးခဲ့ပါဘူး။ ကမာၻဦး လူသားေနထိုင္မႈ အေထာက္အထားေတြ၊
ေက်ာက္ေခတ္ဦး၊ ေက်ာက္ေခတ္လယ္၊ ေက်ာက္ေခ်ာေခတ္၊
ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္၊ ၿမိဳ႕ျပေခတ္ ဆိုတဲ့ ေခတ္အဆက္ဆက္
လူသားေနထိုင္မႈသမိုင္းအေထာက္အထားေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ
ရွိေနပါတယ္။ တူးေဖာ္သုေတသနျပဳၿပီးခဲ့တာေတြ ရွိသလို
တူးေဖာ္ေနဆဲေနရာေတြ၊ တူးေဖာ္ရမယ့္ေနရာေတြလဲ ေျမာက္မ်ားစြာ
က်န္ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။
တူးေဖာ္ေလ့လာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ေတြ႕ရွိရတဲ့အေထာက္အထားအေပၚ
သစၥာရွိဖို႔၊ အေထာက္အထားက ေျပာတဲ့အတိုင္း မွန္ကန္စြာေကာက္ခ်က္
ခ်ႏိုင္ဖို႔၊ သမိုင္းေၾကာင္းေရးသားမွတ္တမ္းတင္ရာမွာ ခ်စ္ျခင္း/မုန္းျခင္း
ကင္းကင္းနဲ႔ မိမိအတၱကိုေရွ႕တန္းမတင္ဘဲ မွန္တာကိုေျပာဖို႔/ေရးဖို႔၊
မိမိတို႔ေလ့လာေကာက္ခ်က္ခ်မႈမ်ားဟာ အေထာက္အထားေပၚမွာသာ
အမွီျပဳအားထားဖို႔ လိုေနတာျဖစ္ပါတယ္။
သစၥာရွိဖို႔၊ အေထာက္အထားက ေျပာတဲ့အတိုင္း မွန္ကန္စြာေကာက္ခ်က္
ခ်ႏိုင္ဖို႔၊ သမိုင္းေၾကာင္းေရးသားမွတ္တမ္းတင္ရာမွာ ခ်စ္ျခင္း/မုန္းျခင္း
ကင္းကင္းနဲ႔ မိမိအတၱကိုေရွ႕တန္းမတင္ဘဲ မွန္တာကိုေျပာဖို႔/ေရးဖို႔၊
မိမိတို႔ေလ့လာေကာက္ခ်က္ခ်မႈမ်ားဟာ အေထာက္အထားေပၚမွာသာ
အမွီျပဳအားထားဖို႔ လိုေနတာျဖစ္ပါတယ္။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာနတြင္းမွာ
ဒီလိုေရးတတ္-ေျပာတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ရွိသလားဆိုရင္ မရွိသေလာက္
နည္းလို႔ ျမန္မာ့သမိုင္း ေ၀၀ါးသေယာင္ျဖစ္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့
သမိုင္းေ၀၀ါးေအာင္ သူတို႔လုပ္ေနၾကတယ္။ ျမန္မာ့သမိုင္းကို ႏွစ္ေထာင္
ေပါင္းမ်ားစြာ ပိုင္းျဖတ္ၿပီးေတာ့ အေထာက္အထားေပၚသစၥာမရွိဘဲ
အထာက္အထားမဲ့ လိုရာဆြဲေတြးၿပီး လိုသလိုေရးေနၾကတယ္။
သမိုင္းပညာကို မသိေသာသူမ်ား၊ ႏွံစပ္ေအာင္ေလ့လာျခင္းမရွိသူမ်ား၊
ေလ့လာဖို႔ ပ်င္းသူမ်ား အစရွိတဲ့ ထိုထိုေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားေရးေသာ
ျမန္မာ့သမိုင္းသည္ မည္သို႔ တိက်ေသခ်ာႏိုင္ပါသနည္း။ ေ၀၀ါးၿမဲ
ေ၀၀ါေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုေရးတတ္-ေျပာတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ရွိသလားဆိုရင္ မရွိသေလာက္
နည္းလို႔ ျမန္မာ့သမိုင္း ေ၀၀ါးသေယာင္ျဖစ္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့
သမိုင္းေ၀၀ါးေအာင္ သူတို႔လုပ္ေနၾကတယ္။ ျမန္မာ့သမိုင္းကို ႏွစ္ေထာင္
ေပါင္းမ်ားစြာ ပိုင္းျဖတ္ၿပီးေတာ့ အေထာက္အထားေပၚသစၥာမရွိဘဲ
အထာက္အထားမဲ့ လိုရာဆြဲေတြးၿပီး လိုသလိုေရးေနၾကတယ္။
သမိုင္းပညာကို မသိေသာသူမ်ား၊ ႏွံစပ္ေအာင္ေလ့လာျခင္းမရွိသူမ်ား၊
ေလ့လာဖို႔ ပ်င္းသူမ်ား အစရွိတဲ့ ထိုထိုေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားေရးေသာ
ျမန္မာ့သမိုင္းသည္ မည္သို႔ တိက်ေသခ်ာႏိုင္ပါသနည္း။ ေ၀၀ါးၿမဲ
ေ၀၀ါေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ထိုသူတို႔ေျပာဆိုသလို ျမန္မာ့သမိုင္းတင္ေခတ္သည္ ေအဒီ ၁၁ရာစုမွ
စတင္ပါသလား (သို႔မဟုတ္) ေခတ္ကာလအလိုက္ မွတ္တမ္းတင္ခ်က္မ်ား
ရွိေနပါသလား (သို႔မဟုတ္) သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္ရန္ ေျမေပၚေျမေအာက္
ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထားမ်ား ရွိေနပါသလား? ေမးခြန္းေတြကို ေျဖဆိုဖို႔
လိုအပ္လာၿပီျဖစ္ပါတယ္။
စတင္ပါသလား (သို႔မဟုတ္) ေခတ္ကာလအလိုက္ မွတ္တမ္းတင္ခ်က္မ်ား
ရွိေနပါသလား (သို႔မဟုတ္) သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္ရန္ ေျမေပၚေျမေအာက္
ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထားမ်ား ရွိေနပါသလား? ေမးခြန္းေတြကို ေျဖဆိုဖို႔
လိုအပ္လာၿပီျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေက်ာက္ေခတ္ကာလ
====================
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ကမာၻ႕ေျမာက္ဘက္ျခမ္းတြင္
ေရခဲေခတ္ (Glacial Period) ျဖစ္ထြန္းေနစဥ္ ကမာၻ႕ေတာင္ဘက္
ပိုင္း၌ မိုးသန္းထန္စြာ ရြာသြန္းေနခဲ့သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ေလ့
လာေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။
====================
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ကမာၻ႕ေျမာက္ဘက္ျခမ္းတြင္
ေရခဲေခတ္ (Glacial Period) ျဖစ္ထြန္းေနစဥ္ ကမာၻ႕ေတာင္ဘက္
ပိုင္း၌ မိုးသန္းထန္စြာ ရြာသြန္းေနခဲ့သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ေလ့
လာေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။
ပထမမိုးေစြကာလသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၅၀၀၀၀ ႏွင့္ ၆၀၀၀၀၀ ၾကား
ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ပထမ မိုးစဲကာလ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ မိုးသည္း
ထန္စြာရြာသြန္းခဲ့ၿပီး ဒုတိယမိုးေစြကာလမွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း
၅၅၀၀၀၀ မွ ၃၃၀၀၀၀ ၾကားျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဒုတိယမိုးစဲကာလမွာ ႏွစ္ေပါင္း
၃၃၀၀၀၀ မွ ၂၅၀၀၀၀ ၾကားေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ပထမ မိုးစဲကာလ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ မိုးသည္း
ထန္စြာရြာသြန္းခဲ့ၿပီး ဒုတိယမိုးေစြကာလမွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း
၅၅၀၀၀၀ မွ ၃၃၀၀၀၀ ၾကားျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဒုတိယမိုးစဲကာလမွာ ႏွစ္ေပါင္း
၃၃၀၀၀၀ မွ ၂၅၀၀၀၀ ၾကားေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
တတိယမိုးေစြကာလမွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀၀၀ မွ ၁၂၅၀၀၀
ၾကားျဖစ္ခဲ့ၿပီး တတိယမိုးစဲကာလမွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၁၂၅၀၀၀ မွ
၇၅၀၀၀ အၾကားျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။
ၾကားျဖစ္ခဲ့ၿပီး တတိယမိုးစဲကာလမွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၁၂၅၀၀၀ မွ
၇၅၀၀၀ အၾကားျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။
စတုတၳမိုးေစြကာလသည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၇၅၀၀၀ မွ ၁၀၀၀၀ ၾကား
ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကသည္။
ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလ့လာေတြ႔ရွိရေသာ ေရွးဦးအညာသားယဥ္ေက်းမႈသည္
ဒုတိယမိုးေစြကာလမွ တတိယ မိုးစဲကာလအၾကား လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း
၅၅၀၀၀၀ ခန္႕မွ ၁၂၅၀၀၀ အၾကား ျဖစ္ေပၚထြန္းကားခဲ့ၿပီး ေခတ္ေႏွာင္း
အညာသားယဥ္ေက်းမႈမွာ တတိယမိုးစဲကာလႏွင့္ စတုတၳမိုးေစြကာလအၾကား
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၇၅၀၀၀ ႏွင့္ ၁၀၀၀၀ အတြင္း ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ခဲ့
ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိခဲ့ၾကသည္။
ဒုတိယမိုးေစြကာလမွ တတိယ မိုးစဲကာလအၾကား လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း
၅၅၀၀၀၀ ခန္႕မွ ၁၂၅၀၀၀ အၾကား ျဖစ္ေပၚထြန္းကားခဲ့ၿပီး ေခတ္ေႏွာင္း
အညာသားယဥ္ေက်းမႈမွာ တတိယမိုးစဲကာလႏွင့္ စတုတၳမိုးေစြကာလအၾကား
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၇၅၀၀၀ ႏွင့္ ၁၀၀၀၀ အတြင္း ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ခဲ့
ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိခဲ့ၾကသည္။
ဧရာ၀တီျမစ္၀ွမ္း ေက်ာက္ေခတ္ဦးအညာသား ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္စဥ္ကို
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၇၅၀၀၀၀ မွ ၂၅၀၀၀) ၊ မူးျမစ္၀ွမ္းရွိ အေႏွာင္းပိုင္း
အညာသားယဥ္ေက်းမႈျဖစ္စဥ္ကို လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၃၀၀၀၀ မွ
၂၀၀၀၀) ၊ ျပဒါးလင္းဂူရွိ အေနွာင္းပိုင္း အညာသားယဥ္ေက်းမႈျဖစ္စဥ္ကို
ႏွစ္ေပါင္း (၁၂၀၀၀ မွ ၆၀၀၀) ၊ ေထာက္မကုန္း - မိုးႀကိဳးျပင္ရွိ ေက်ာက္ေခတ္
သစ္အညာသားယဥ္ေက်းမႈျဖစ္စဥ္ကို ဘီစီ (၅၀၀)ခန္႔အတြင္း တည္ရွိခဲ့သည္
ဟု စဥ္ဆက္မျပတ္ တူးေဖာ္ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကသည္။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၇၅၀၀၀၀ မွ ၂၅၀၀၀) ၊ မူးျမစ္၀ွမ္းရွိ အေႏွာင္းပိုင္း
အညာသားယဥ္ေက်းမႈျဖစ္စဥ္ကို လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၃၀၀၀၀ မွ
၂၀၀၀၀) ၊ ျပဒါးလင္းဂူရွိ အေနွာင္းပိုင္း အညာသားယဥ္ေက်းမႈျဖစ္စဥ္ကို
ႏွစ္ေပါင္း (၁၂၀၀၀ မွ ၆၀၀၀) ၊ ေထာက္မကုန္း - မိုးႀကိဳးျပင္ရွိ ေက်ာက္ေခတ္
သစ္အညာသားယဥ္ေက်းမႈျဖစ္စဥ္ကို ဘီစီ (၅၀၀)ခန္႔အတြင္း တည္ရွိခဲ့သည္
ဟု စဥ္ဆက္မျပတ္ တူးေဖာ္ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကသည္။
ကမာၻ႕သုေတသနပညာရွင္ႀကီးမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူသားသမိုင္းႏွင့္
ပက္သက္၍ ကြင္းဆင္းေလ့လာခဲ့ၾကရာတြင္ -
ပက္သက္၍ ကြင္းဆင္းေလ့လာခဲ့ၾကရာတြင္ -
(၁) ပရိုင္းမိတ္ေခတ္
(၂) ေက်ာက္ၾကမ္းေခတ္ (အညာသားေက်ာက္ေခတ္ဦး)
(၃) ေက်ာက္ေခတ္လယ္ (အညာသားေက်ာက္ေခတ္လယ္)
(၄) ေက်ာက္ေခ်ာေခတ္ (ေက်ာက္ေခတ္သစ္)
(၅) ေၾကးေခတ္
(၆) သံေခတ္
ဟူ၍ လူသားေနထိုင္မႈသမိုင္းကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိထားၿပီ ျဖစ္သည္။
(၂) ေက်ာက္ၾကမ္းေခတ္ (အညာသားေက်ာက္ေခတ္ဦး)
(၃) ေက်ာက္ေခတ္လယ္ (အညာသားေက်ာက္ေခတ္လယ္)
(၄) ေက်ာက္ေခ်ာေခတ္ (ေက်ာက္ေခတ္သစ္)
(၅) ေၾကးေခတ္
(၆) သံေခတ္
ဟူ၍ လူသားေနထိုင္မႈသမိုင္းကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိထားၿပီ ျဖစ္သည္။
၁၉၁၄ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၂ အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာန
(ေရွး/သု)ႏွင့္ ျပင္သစ္၊ ဂ်ပန္ သုေတသနပညာရွင္ႀကီးမ်ား ပူးေပါင္းေလ့
လာမႈအရ - ပံုေဆာင္ေတာင္တန္းေဒသရွိ -
(ေရွး/သု)ႏွင့္ ျပင္သစ္၊ ဂ်ပန္ သုေတသနပညာရွင္ႀကီးမ်ား ပူးေပါင္းေလ့
လာမႈအရ - ပံုေဆာင္ေတာင္တန္းေဒသရွိ -
(၁) ၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေပါက္က်စ္ေခ်ာင္
(၂) ၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဗယင္းရြာ
(၃) ပုလဲၿမိဳ႕နယ္၊ မိုးေကာင္းရြာ မ်ားသည္ ပရိုင္းမိတ္ေခတ္ သက္ေသ
အျဖစ္လည္းေကာင္း ခိုင္မာစြာေတြ႔ရွိမွတ္တမ္းတင္ၿပီးေနာက္ -
(၂) ၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဗယင္းရြာ
(၃) ပုလဲၿမိဳ႕နယ္၊ မိုးေကာင္းရြာ မ်ားသည္ ပရိုင္းမိတ္ေခတ္ သက္ေသ
အျဖစ္လည္းေကာင္း ခိုင္မာစြာေတြ႔ရွိမွတ္တမ္းတင္ၿပီးေနာက္ -
၁၉၃၈ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္သုေတသနပညာရွင္အဖြဲ႕မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ
အလယ္ပိုင္းေဒသမ်ားရွိ ေက်ာက္ေခတ္ေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈကို ေလ့လာ
ေဖာ္ထုတ္မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကၿပီး ၎ယဥ္ေက်းမႈကို အညာသားယဥ္
ေက်းမႈ (Anyathian Culture) ဟု သတ္မွတ္ေခၚဆိုခဲ့ၾကသည္။
အလယ္ပိုင္းေဒသမ်ားရွိ ေက်ာက္ေခတ္ေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈကို ေလ့လာ
ေဖာ္ထုတ္မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကၿပီး ၎ယဥ္ေက်းမႈကို အညာသားယဥ္
ေက်းမႈ (Anyathian Culture) ဟု သတ္မွတ္ေခၚဆိုခဲ့ၾကသည္။
ထိုေက်ာက္ေခတ္ေဟာင္းလက္နက္ကိရိယာမ်ား ေတြ႔ရွိခဲ့ရာ နယ္ေျမ
မ်ားမွာ -
မ်ားမွာ -
(၁) မေကြးငခ်င္းေအာင္ဘကုန္း
(၂) ေခ်ာက္
(၃) ေရနံေခ်ာင္း
(၄) စေလ
(၅) ေညာင္ဦး
(၆) ၀ါးေတာေခ်ာင္း
(၇) မင္းဘူး
(၈) ဆီးခ်ိဳပင္
(၉) ပုဂံ
(၁၀) ပခုကၠဴ
(၁၁) မေကြးျမသလြန္ဘုရားအေရွ႔ဘက္
(၁၂) စဥ့္ကူး
(၁၃) ေပါက္
(၁၄) မင္းကြန္း
(၁၅) မႏၱေလး၀န္းက်င္ ေဒသမ်ား -
(၂) ေခ်ာက္
(၃) ေရနံေခ်ာင္း
(၄) စေလ
(၅) ေညာင္ဦး
(၆) ၀ါးေတာေခ်ာင္း
(၇) မင္းဘူး
(၈) ဆီးခ်ိဳပင္
(၉) ပုဂံ
(၁၀) ပခုကၠဴ
(၁၁) မေကြးျမသလြန္ဘုရားအေရွ႔ဘက္
(၁၂) စဥ့္ကူး
(၁၃) ေပါက္
(၁၄) မင္းကြန္း
(၁၅) မႏၱေလး၀န္းက်င္ ေဒသမ်ား -
စသည္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္၀ွမ္းတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ေခတ္ဦးလူ
သားတို႔၏ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေဖာ္ထုတ္မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ခဲ့သည္။
.................................................................................
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
သားတို႔၏ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေဖာ္ထုတ္မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ခဲ့သည္။
.................................................................................
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
No comments:
Post a Comment